Bebeğinizin motor gelişimi, sosyal gelişimi ve dil gelişimini aşağıdan seçim yaparak öğrenebilirsiniz.
3-4 Yaş
Motor Gelişimi
- Merdivenleri rahatlıkla inip çıkabilir.
- Oyuncakları her yöne götürüp, iter, çeker, sürükler.
- 3 tekerlekli bisikleti kullanabilir.
- Topu yukarıya doğru atabilir, bir topu yakalamak üzere hamle yapar.
- Her iki elini eşit olarak kullanabilir.
- Hangi elini kullanacağı belirginleşir, kalemi rahatlıkla tutarak yazar, resim yapar.
- Makas kullanabilir, ipe bocuk dizme gibi ince motor faaliyetlerini yapabilir.
- Resimlerinde sadece baştan oluşan insanlar çizer. Bazı harfleri yazabilir, renkleri genellikle bilir.
Sosyal Gelişim
- Tamamen benmerkezcidir.
- Çocuk tamamen sembolik oyunlar oynanan bir dönemdedir. Genellikle “mış gibi” yapma dönemidir. Kucağında gerçek bir bebek varmış gibi yapar, doktormuş gibi oynar, anneymiş gibi yemek yapar.
- Ellerini yıkayabilir, temizlik kurallarını bilir ama uygulamada bazen sıkıntılar olabilir.
- Kıyafetlerini çıkarıp giyebilir ama düğmeli olanlarda yardım alması gerekir.
- Tuvalet alışkanlığını genellikle kazanmıştır.
- Evdeki birçok işe yardımcı olmak için çok heveslidir.
- Akranlarıyla oyun oynamaya başlar ve oyunlarda işbirliğine daha yatkındır.
- Konuşarak ikna edilebilir ve daha anlayışlıdır.
- Kardeşine ve kendisinden küçüklere şefkatlidir.
- Geçmiş ve şimdi arasındaki farklılığı artık anlamaya başlar.
- Korkular ortaya çıkabilir, hayali arkadaşları olabilir.
Dil Gelişimi
- Olayları sadece kendi düşüncesinden ibaret zanneder ve diğer insanların da düşünceleri olduğunu bilemez. Paylaşma duygusu henüz oturmamıştır. Özellikle 2-7 yaşlar arasındaki çocuklar sınıflandırma ve gruplama yapamazlar.
- Çok fazla meraklıdır ve cinsel farklılıkları anlamaya başlamasıyla birlikte ciddi olarak bu yönde sorular sormaya başlar.
- Artık daha karmaşık konuşmalar yapabilir.
- Neden sonuç arasında bağlantılar kurmaya başlar.
- 300 kadar kelime bilir ve her an yeni kelimeler öğrenmeye devam eder. Bazı sözcüklerin söylenişi hala yanlış ya da yarım olabilir ancak çok akıcı ve sürekli konuşur. Cümle içinde zaman zaman ‘ve’ kelimesini kullanabilir.
- Yetişkinlerle bir arada olmaktan hoşlanır, masal ve bilmece dinlemeye bayılır.
- Bazı organlarının adlarını bilir. Ancak sayı ve miktar kavramları yerleşmemiştir. Parça ve bütün arasında ilişki kuramaz.